Inspiracją do stworzenia bloga stał się sir Ken Robinson, który mówi, iż: "Kreatywność jest obecnie w edukacji tak ważna jak umiejętność czytania i pisania i powinniśmy traktować je równorzędnie" Chciałbym, aby było to miejsce, w którym wspólnie podzielimy się inspiracjami i dosięgniemy wyżyn tego, co najcenniejsze w edukacji- sukcesu ucznia i nauczyciela. Mam nadzieję, że wspólnie to osiągniemy dzięki prowadzonemu przeze mnie blogowi oraz warsztatom i webinariom
poniedziałek, 30 kwietnia 2018
Dyktando matematyczne- kreatywność, programowanie, logiczne myślenie
Dyktanda mogą mieć różną formę- graficzną, ortograficzną i taką, którą dzisiaj przedstawiam- matematyczną. Wykorzystanie ich potencjału na lekcjach edukacji matematycznej w klasach I-III, zajęciach wyrównawczych czy też korekcyjno-kompensacyjnych z przygotowanymi przeze mnie pomocami okaże się fajnym rozwiązaniem sprzyjającym rozwojowi u uczniów kreatywności oraz logicznego myślenia. Karty pracy, które proponuję to także pierwszy krok do świata programowania poprzez kodowanie trasy wyjścia z labiryntu.
W poście przedstawiam Wam dwa warianty wykorzystania pomocy:
Wariant 1
Każdy uczeń otrzymuje od Nas kartę z labiryntem. Rozpoczynamy od miejsca zaznaczonego strzałką. Nauczyciel wydaje słowne komendy np. idź do przodu 2 kroki, potem skręć w lewo itd. Za każdym razem uczniowie wykonują działania. Gdy wszyscy już skończą nauczyciel kontynuuje podawanie komend.
Wersję tą można zmodyfikować w taki sposób, że nauczyciel zapisuje za pomocą symboli na tablicy trasę np. dwa i strzałka w dół
Wariant 2
Uczniowie dobierają się w pary lub to my losujemy osoby, które będą pracować w parach. W tej wersji jedna osoba z pary dyktuje lub zapisuje drugiej osobie trasę do przejścia labiryntu. Oboje wykonują obliczenia
W obydwu wariantach można wprowadzać elementy rywalizacji (działanie na czas)
Karty pracy z dyktandami matematycznymi do pobrania pod linkiem:
https://drive.google.com/open?id=1v8MczgX-n39oxnZS1mUq2D8EwRXeqU_c
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz