niedziela, 29 kwietnia 2018

Dodawanie na kostkach z kartami samokontroli


Doskonałym pomysłem na pobudzanie aktywności matematycznej naszych uczniów jest zastosowanie na zajęciach kostek matematycznych. Można je wykorzystać na wiele sposób. W tym poście proponuję Wam przygotowane przez siebie pomoce, a mianowicie dodawanie na kościach z kartami samokontroli. Przygotowane karty pracy można wykorzystać na wiele sposobów

Wariant 1 Samodzielna praca ucznia 
Rozdajemy każdemu uczniowi kartę pracy z kośćmi. Następnie prosimy o przeczytanie polecenia i jego wykonanie. Po tym, jak któryś z uczniów skończy dajemy mu kartę samokontroli, tłumacząc żeby sprawdził, czy dobrze wykonał zadanie

Wariant 2 Uczniowie pracują w parach
Siedzące ze sobą w ławkach dzieci otrzymują kartę z pustymi okienkami do wpisania wyniku dodawania (możemy też dokonać losowania par). W dalszej kolejności pary wykonują polecenie (dodawanie kości i zapisywanie wyników). Dodatkowo możemy wprowadzić tutaj element rywalizacji- uruchomienie stopera na telefonie lub jeśli posiadamy tablicę multimedialną możemy go wyświetlić klikając w link poniżej:

https://online-stopwatch.pl.downloadastro.com/tools/

Po ukończeniu zadań przez pary rozdajemy karty kontrolne. Jedna osoba w parze sprawdza działania- druga czyta prawidłowe wyniki.

Wariant 3 Autokreatywne fiszki matematyczne do samodzielnej pracy
Naklejamy pomoce na tekturową kartkę tak, aby z jednej strony były zadania do obliczenia wyników, a z drugiej karta samokontroli. Przebieg będzie taki sam jak przy pierwszym wariancie

Wariant 4 Znajdź ten sam wynik
Proponowane karty z zadaniami do obliczenia można porozcinać i włożyć do kopert a następnie rozdać uczniom do wykonania. W dalszej kolejności obliczają, wyszukują i układają obok siebie takie same wyniki

Przygotowane pomoce dostępne są pod linkiem:

https://drive.google.com/open?id=186mivc_7CGxWumliEqv2AoGl6fLnZ3_8


Narzędzie, za pomocą, którego można przygotować takie kostki i wiele innych fajnych pomocy do zajęć pokazuję na prowadzonych warsztatach stacjonarnych i webinarowych. Zachęcam do udziału



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz