Inspiracją do stworzenia bloga stał się sir Ken Robinson, który mówi, iż: "Kreatywność jest obecnie w edukacji tak ważna jak umiejętność czytania i pisania i powinniśmy traktować je równorzędnie" Chciałbym, aby było to miejsce, w którym wspólnie podzielimy się inspiracjami i dosięgniemy wyżyn tego, co najcenniejsze w edukacji- sukcesu ucznia i nauczyciela. Mam nadzieję, że wspólnie to osiągniemy dzięki prowadzonemu przeze mnie blogowi oraz warsztatom i webinariom
niedziela, 27 maja 2018
Rozwijamy pamięć przestrzenną, kodujemy z Base Ten blocks
Base Ten blocks to doskonałe narzędzie do rozwijania u uczniów pamięci przestrzennej, logicznego myślenia, które jest ważnym elementem w nauce programowania
W tym poście chciałbym Wam pokazać, w jaki sposób wykorzystać tą wirtualną tablicę na lekcjach:
1. Nauka programowania
Korzystając z dostępnych na tej wirtualnej tablicy klocków kodujemy uczniom sekwencje klocków. Następnie wybrany przez nas uczeń ją odtwarza. Aktywność tą można realizować również na urządzeniach mobilnych w parach, w których jeden uczeń koduje sekwencję drugiemu uczniowi
2. Wykorzystanie narzędzia rouler
Rouler to linijka, na której uczniowie przy pomocy pisaka mogą zaznaczać np. liczby parzyste i nieparzyste
3. Łączenie kropek
Przy pomocy tej wirtualnej tablicy Nasi uczniowie mogą łączyć ze sobą kropki, tak aby powstał obraz. Proponuję wykorzystać do tego zasoby zgromadzone w Pintereście
https://pl.pinterest.com/pin/414190496956925867/?lp=true
Sami sprawdźcie jakie to proste i jednocześnie wciągające
https://www.coolmath4kids.com/manipulatives/base-ten-blocks
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz