Inspiracją do stworzenia bloga stał się sir Ken Robinson, który mówi, iż: "Kreatywność jest obecnie w edukacji tak ważna jak umiejętność czytania i pisania i powinniśmy traktować je równorzędnie" Chciałbym, aby było to miejsce, w którym wspólnie podzielimy się inspiracjami i dosięgniemy wyżyn tego, co najcenniejsze w edukacji- sukcesu ucznia i nauczyciela. Mam nadzieję, że wspólnie to osiągniemy dzięki prowadzonemu przeze mnie blogowi oraz warsztatom i webinariom
wtorek, 15 maja 2018
Przygotowane przeze mnie zadania można wykorzystać na różne sposoby: zorganizować matematyczny turniej klasowy, pracę w parach, grupach. W tej propozycji wykorzystuję metodę kruszenia (brak pytań w zadaniach), QR kody, interaktywną grę Czas i pieniądze i oczywiście topowe w ostatnim czasie kolorowe kubki.
Naukę, a zarazem zabawę zaczynamy od ułożenia wież (w parach, grupach) zgodnie z kodem znajdującym się w załączniku pdf. Gdy wieże będą gotowe uczniowie mogą nalepić na nie karteczki z numerami i napisami. W dalszej kolejności przechodzimy do pierwszego (żółtego poziomu) oznaczającego zadania z QR kodami (przygotowane różne warianty- dodawanie, odejmowanie, dzielenie, mnożenie). Uczniowie losują tyle kodów QR ile my im wyznaczymy (nie narzucam to od Was zależy). Po ukończeniu poziomu żółtego przechodzimy do zielonych kubków. Tutaj uczniowie też losują numer zadania. Rozwieszamy 3 wybrane zadania z przygotowanego przeze mnie zestawu i rozmieszczamy w różnych miejscach sali. Uczniowie układają jak najwięcej pytań do zadania. Następnie wspólnie sprawdzamy ich poprawność i uczniowie rozwiązują je wspólnie w parach (grupach). Gdy już są rozwiązane przechodzimy do poziomu czerwonego. Tutaj czekają na Naszych uczniów bajki matematyczne. Wybieramy spośród nich 2 i numerujemy. Pary (grupy) wybierają jedną bajkę i ją rozwiązują. To już prawie finisz...Ale zaraz, zaraz, po co są te niebieskie kubki z napisami parzyste i nieparzyste? Tutaj czeka interaktywna gra odkryj pudełko Czas i pieniądze. Na początku uczniowie decydują czy wybiorą pudełko parzyste czy nieparzyste, a następnie otwierają odpowiedni numer na urządzeniu mobilnym lub tablicy interaktywnej.
Pomoce można wykorzystać także pojedynczo według własnego pomysłu
Link do materiałów:
https://drive.google.com/open?id=1WuHNFuo55Trghf_3GvZjr0NymqwoC1BU
Interaktywna gra odkryj pudełko- Czas i pieniądze:
https://wordwall.net/resource/252013
Narzędzia do przygotowania tych pomocy będzie można poznać podczas najbliższych warsztatów Aktywne i twórcze lekcje z TIK w sobotę 19.05 w Poznaniu oraz webinarium Niezbędnik każdego nauczyciela w niedzielę.Informacje na blogu
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz