niedziela, 20 maja 2018



Dzisiaj przygotowałem coś specjalnego dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Są to karty kodów Zakodowana matematyka wraz z tablicą z działaniami matematycznymi i sekwencjami.
Opis zadania dla uczniów
Wariant 1
1. Rozdajemy uczniom kartę z działaniami matematycznymi, a następnie kartę kodów
2. Uczniowie zgodnie z kodem zamalowują działanie i je rozwiązują w zeszytach
Wariant 2
Podobnie jak w wersji 1 rozdajemy uczniom karty z działaniami matematycznymi. Kartę kodów zastępujemy sekwencjami (wzorami) z wieżami. Uczniowie odtwarzają wzór na swoich kartach z działaniami matematycznymi, które następnie rozwiązują w zeszytach
Wariant 3
Praca w parach
Rozdajemy uczniom przykładowe zakodowane wieże. Uczniowie na pustych kartach kodów wpisują współrzędne kolorów dla kolegi/ koleżanki a następnie wymieniają się kartami kodów. Rozdajemy im karty z działaniami matematycznymi. Uczniowie kolorują zakodowane przez kolegę wieże i rozwiązują działania
Wariant 4
Przygotowujemy kartoniki z działaniami na matę do kodowania, kolorowe kubeczki (opcjonalnie kolorowe kwadraty). Uczniowie układają wspólnie na macie wieżę wg. kodu lub odtwarzając wzór i rozwiązują po kolei na tablicy działania matematyczne

Karta z działaniami matematycznymi (karta zapisana w Wordzie, więc można zmienić także na własne działania):
https://drive.google.com/open?id=13-iopyNoJcdqShvy_Ie9UY3jXik7Oh55FLr9I4bvn2I

Karta kodów i sekwencji:

https://drive.google.com/open?id=1lJVWAlqZsb-mDPWe8X2w0T5HuV9UWMpA

Mam nadzieję, że działanie z przygotowanymi pomocami będzie ciekawe i owohttps://drive.google.com/open?id=13-iopyNoJcdqShvy_Ie9UY3jXik7Oh55FLr9I4bvn2Icne w nowe dla uczniów doświadczenia



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz