środa, 9 maja 2018

Aktywna tablica ze stacjami badawczymi



Dzisiaj w szkole Podstawowej nr 1 im.bł. Edmunda Bojanowskiego w Luboniu, w której pracuję prowadziłem lekcję otwartą oraz szkolenie dla nauczycieli sieci współpracy szkół Aktywna tablica.Zaproszone panie i uczniowie wykazywali się dużą aktywności w pokonywaniu kolejnych stacji badawczych z QR kodami, pomocami interaktywnymi oraz ozobotami. Dla wszystkich, którzy chcieliby wykorzystać pomysł podaję opis
1. Przed rozpoczęciem zajęć pobieramy opis stacji i rozmieszczamy je po sali na stolikach
https://drive.google.com/open?id=1l8SOywrvQMlfDC56lSG0yUQ31VlJtasq
2. Na początku lekcji wyświetlamy uczniom chmurę wyrazową z tym, co będzie się działo na lekcji:
https://drive.google.com/open?id=153NaXTjJ5fLEUAgmwQ6nQUGcQYE_rEA2
3. Rozdajemy trasy ozobotowe (książka Uczymy dzieci programować):
https://edu-sense.com/pl/produkty/materialy/edukacja-wczesnoszkolna-czesc-i
3. Dzielimy uczniów na trzy grupy, wyznaczamy lidera
4. Przechodzimy do stacji 1 wyświetlamy wirtualne koło. Drużyny po kolei losują pytanie i wykonują zadanie zgodnie z opisem stacji
5. Następnie otrzymują QR kod-pierwsza część hasła, którą odczytują za pomocą ściągniętego z google Play QR skanera i naklejają na trasę dla ozobota
QR kody do pobrania:
https://drive.google.com/open?id=1Sgz9rrRWFYaBfMlpgi0w9dOPjxJhW_-B
6. Pierwsza grupa koduje do końca swoje trasy ozobotowe i rysuje własne. Grupa 2 przechodzi do stacji 2, grupa 3 do stacji 3. Po wyznaczonym czasie następuje zamiana. Grupy, które już wykonały zadanie dokańczają trasy ozobotów
Uwagi:
Wieżę uczniowie budują z chrupek i makaronu spagetti
Karta pracy do stacji 2 do pobrania pod linkiem
https://drive.google.com/open?id=12Ge73ON1aaN2dEZAkmxEoSkEOPGXuRNx
Trasa do ozobotów dostępna w książce Uczymy dzieci programować cz.1- Środki transportu
https://edu-sense.com/pl/produkty/materialy/edukacja-wczesnoszkolna-czesc-i
Dziękuję wszystkim obecnym i zachęcam do wykorzystania pomysłu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz